Skip to content

Wat is content? Uitleg en definitie in de marketingwereld

In de context van marketing is ‘content’ een allesomvattende term die verwijst naar de informatie en ervaringen die specifiek zijn ontworpen om een doelgroep aan te spreken, te informeren en te betrekken. Deze content kan vele vormen aannemen, zoals geschreven artikelen, blogposts, foto’s, video’s, podcasts, infographics, sociale media updates, e-books en meer. Het doel van deze content is niet alleen om informatie over te brengen, maar ook om waarde te bieden aan het publiek, of dat nu door middel van entertainment, educatie, inspiratie of probleemoplossing is.


In de moderne marketingomgeving speelt content een cruciale rol. Het dient als het fundament van veel marketingstrategieën, waaronder zoekmachineoptimalisatie (SEO), social media marketing, e-mailmarketing, en vooral contentmarketing. Goede content kan helpen bij het opbouwen van merkbekendheid en autoriteit in een bepaalde branche. Het kan een bedrijf onderscheiden van zijn concurrenten door een unieke stem en perspectief te bieden. Daarnaast dient content als middel om relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden, door consequent waarde te bieden en interactie te stimuleren.


Contentmarketing, een strategie die zich concentreert op het creëren, publiceren en distribueren van content voor een gericht publiek, gebruikt content als een middel om zakelijke doelstellingen te bereiken. In plaats van direct producten of diensten te promoten, biedt contentmarketing waarde door relevante en nuttige inhoud te leveren, met het doel om een publiek aan te trekken, te behouden en uiteindelijk te motiveren tot actie. Deze benadering helpt bij het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid, waardoor het makkelijker wordt om een loyale klantenbasis op te bouwen en te behouden.

Dit zeggen onze
klanten over ons 😍

4.5/5

Wij hebben meer dan 100 bedrijven geholpen met hun social media marketing en de teller loopt hard op. Mogen we jou ook de weg naar meer online succes wijzen?

Esther - Esther's Cookery

Lianne - Stork Juweliers

Veel gestelde vragen 🤔

Zoals een aannemer niet start zonder fundering, gaan wij niet zonder goede voorbereiding bouwen aan jouw digitale succes. Eerst voeren we een aantal werkzaamheden uit, zoals het optimaliseren van je social media-kanalen, het uitvoeren van een hashtag-onderzoek en het maken van een goede planning. Daarna gaan we de hoogte in!

Zeker! Als we tot de conclusie komen dat het plaatsen van meer of minder berichten slimmer is, regelen we dat. De maandprijs van je abonnement verandert dan, maar de looptijd niet.

Goede vraag. Wij maken creatieve content en beheren jouw social media-kanalen. En we adviseren, zodat je het op de juiste manier aanpakt. Ben je benieuwd wie de mensen achter Sliced zijn? Hier maak je kennis met onze creatieve geesten.

Dat leggen we haarfijn uit in onze aanpak! Samen met jou bepalen wij wat je wensen zijn en hoe we deze kunnen vertalen naar de realiteit. Altijd op maat gemaakt.

Jazeker. De hoogte daarvan is afhankelijk van het abonnement dat je kiest. Zo kom je niet voor verrassingen te staan, want daar houden de meeste mensen niet van (hooguit op surpriseavond). Als je – tijdelijk of permanent – wat meer aandacht nodig hebt, kun je upgrades toevoegen aan je abonnement. Maar we werken nooit met onduidelijke contracten of lastig te doorgronden overeenkomsten. Onze prijzen zijn all-in.

Bien sûr! We spreken – en typen vooral – accentloos Engels en kunnen zonder probleem Engelse content voor je maken. Dat doen we al voor heel wat klanten.

Nee, daar doen we niet aan mee. Je hebt er namelijk niets aan. Het staat misschien leuk voor de buitenwereld, maar wij zijn meer van de inhoud. En we houden van échte relaties.

Als klant van ons mag je vertrouwen op een vaste contactpersoon. Je hebt dus één aanspreekpunt. Wel zo makkelijk.

Via Business Manager kan jij ons een zogenoemde agency-toegang geven. Dat betekent dat je ons op een veilige manier machtigt om jouw social media naar ongekende hoogten te tillen.